Wednesday, February 18, 2009

18 Februari 2009

salam semua, hari ini adalah hari ke-2 [18 FEB 09] aku bercuti selepas abis final exam hari tuh...

erm, seperti biasa... kalo xde ape2 keje kat umah + bored, aku pown bgn lewat pg td...

tp, x lewat sgt pown... ibuku mengajak aku utk menemani dier pegi pasaraya HERO, yg berdekatan dengan kawasan rumah ku ini.... aku pown, ikot ler ibuku membeli barang2 dapur yg semakin berkurangan kat dlm rumah ni... heheh, tengah aku tolak2 troli n duduk di satu sudut kedai tuh, aku ternmpk seorang ibu dan 3 org anak nyer... alangkah besar nyer pengorbanan seorang ibu ni, anak2 yang kecil yang masih nakal dan ingin pelajari benda baru, tp ibu tetap sabar dengan perangai dan kerenah anak masing-masing... tapi boleh kew anak yang ramai biler dah berjaya nanti menjaga ibu dan ayah nyer yang seorang itu? seperti ibu bapa menjaga anak yang ramai? pk2 kan lah kembali.... jgn jd anak derhaka yang mase akan datang nanti ye, ingatlah pengorbanan ibu dan ayah sewaktu membesarkan kita...


lepas je blk dr pasaraya HERO tuh, aku terus start enjin kereta suzuki vitara berwane turqoise kepunyaan diriku... hehe... pastu angkat lah barang2 yang nak di bawa ke rumah nenek ku, selepas sume benda di masukkan ke dlm kereta, aku terus pandu kereta kecilku ke rumah nenek... sampai je di rumah nenek... aku rehat2 dlu, sbb pas zohor nenek sedaraku ajak aku temani dier pegi tabung haji n chow kit... selepas beberapa jam aku ngok tv kat umah nenek... azan zohor pun berkumandang, aku terus ambil wudhu' dan lakukan aktiviti sebagai seorang muslimah... pas je solat, aku pown start kembali enjin keretaku dan terus meninggalkan kawasan rumah nenek....


destinasi pertamaku adalah tabung haji.... best gak kalo waktu bosan2 aku teman nenek sedarku pegi jejalan, at least hilang ckit rase bosan tuh... pas je pegi tabung haji, kami pergi ke chow kit road... tmpt yang dulu nyer popular, dan sekrang ni menjadi sebuah kawasan yang masih popular tetapi menjadi tempat yang kurang selamat, terlalu ramai orang di situ termasuk mat-mat dadah... huhu, mengapa ler masih ramai yang masih amek benda haram tuh [dadah + arak]...



p/s: sebagai seorang muslim yang berfikiran waras... jika anda mempunyai sebarang masalah, fikirkan lah kembali apa kesalahan diri kiter sampai menimbulkan masalah itu dan cari lah cara yang waras untuk menyelesaikan masalah itu... jgn terus ambil langkah mudah yang sampai membuatkan diri kita mengambil benda2 haram itu yer... perkara yang paling penting adalah fikirlah tentang ALLAH, sesungguhnya ALLAH tu MAHA MENGETAHUI... fikirkan lah tentang itu ye rakan-rakan...



[gmbr kanan: bangunan tabung haji] [gambar kiri: lambang tabung haji]



ok, sambung pada cerita... selepas jew kami pergi ke chow kit... nenek ajak aku pegi ke pasar minggu utk minum petang... alhamdulillah... rezeki ALLAH, dpt jugek ilangkan rase dahaga + penat driving.... hehehe...



dlm kul 6.30, aku terus bukak tv nak tgk spa Q... tp skang ni spa Q dah x berapa best... terlampau byk sgt konflik sampai leh wat aku rase sakit hati sesgt dengan pelakon2 citer spa Q tuh... around pukul 7, adikku salam balik dr skolah... aku dan salam terus bergerak balik ke baiti jannati [ rumahku syurgaku]...




itu je ler cter hari nih... dlm 1 hari pelbagai benda yang dpt kiter pelajari... antara kiter sedar atau tidak sahaja... fikirkan lah dan renungkan lah tentang kehidupan anda... ok, gtg now... dah lewat sgt... esok sy postkan lagi, tazkirah o cter2 tentang diriku ini... wassalam... bubbye


~wardatussalam~




0 comments:

Post a Comment

 
BEAUTIFUL N INTELLIGENT. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.