Thursday, November 19, 2009

Hanging Out

Salam, hye.... today i don't know what to post to this blog but just want to share wif u guys few pictures during i hanging out with my friends at One Utama, Bandar Utama, Selangor last sunday (15.11.09).... i have very good time with them, playing bowl and watching muvee (2012).... hehehehe,


3 of us




K.A.M.I




'Aqilah and Ku Nazurah, love to see their smile... very happy




Me and 'Aqilah



That's all... after watching muvee... then i send both of them to their college again... :)

Tuesday, November 3, 2009

Just some advice...


Salam dan selamat sejahtera...

Ermm, maybe most of u will feel confuse why did i put this picture rite? to be honest, i also don't know what the purpose i put this pic... heheehe, besides... i just want to put it...

Actually... i want to share something to all my fren... nowadays, we are in teenage life... there are a lot of thing that we have to understand, and there's a lot of thing that we have to learn... So, from here i think, friends give the most very important role in our life as a teenager...

What did i mean by fren, ok.... usually, if we are around 17 - 23 years old, we will be easily follow what people are doing especially our frens... therefore, try to search someone for the best frens that can show u the best way to be a human, don't ever pick a fren that will mess up ur life with anything that are not important...

From here, i want to thank to all my frens from SK CBN 2, SMKAKL, Legendarian and UEL eventhough we are not too close but i'm very thankful coz i have fren like u guys... thanx to all yaaa...especially to all my SMKAKL frens, etiher my senior or junior too... u all such a good fren i ever had in mylife... thanx once again...

Ok, i think that's all for now... just want to give some advice especially to all muslim... If u r think that u r muslim, come let follow all the rules in Islam, Islam is easy religion, it's not a religion that burden urlife... so, the most important thing... don't ever leave ur solat, coz that is the compulsory activity to us as a muslim...

Ok, that's all for now... Salam

Monday, November 2, 2009

Hepi :)

Salam dan selamat sejahtera...

Now, i'm having some times to post something here... Oh man, first of all... I want to thanx to Allah coz give me sometimes that very precious until i don't know what to say. Second thing, i want to thanx to my parents cause both of them are very cool... u want to know why i feel extremely happy like..


Ok, now i want to tell u all... last saturday, i ask my parents to bring me to the car shop. U know what? i just estimate that my parents want to bring me to the second hand shop car and just looking around... oh gosh!!!! my parents brings me to the luxuries car shop.... All the luxuries car, [ferrari, lamborghini, audi sports car, aston martin, SLK, Nissan GTR, and etc.] all of it are in front of my eyes... huhuhu, i feel so happy at that time...

Now, i want to share few picture that i had snap from that shop... very precious moment at th
at time... i'll never forget it...



Me, Inside the Lombrghini




Audi Sports Car, do u want to know the price? over 1 Million... huhuhu, I wish i could have one... hehehehehe





Wif My mom besides the red ferrari





Red ferrari again





With my future car.... hehehehe





Nissan GTR, the fastest car and the best car... I think... hehehehe





Merce SLK... very nice car

Friday, October 30, 2009

Tiada Topik...

Salam and selamat sejahtera semua...

Huhuhu, now i feel very guilty to my blog coz i'm not post anything since i continue my new sem... but now i have few times to type something here... well, even thought my english are very very very broken, but i still want to type in english... so, if anyone are very good in english u r very welcome to correct my mistake yaa... help each other to be a better person....
I just want to share something...

Past few days, i had broken one of my friend heart.. i feel so guilty to her until i send 6 sms to her phone and make 1 voice msg at last she forgive me.... thanx to her and thanx to Allah sbb bukak hati that girl... so to the person [i won't let anyone know he
r name...sorry] i'm very....very....very sorry, once again...

So, from here.. i want to tell u guys... even thought there a few people said that if u gone 1 friend, u can search for 100 new friends rite... but for me, it's not true... friends are still friends... even u fight wif them like crazy... he/she still ur fren... so, here i want to share one poem about my friend... i dedicate this poem especially to the person i hurt yesterday.... sorry once again...

My Friend

My Friend when I think of you.

I think of all that we've been through.

All the times we argue and fight,

I know deep inside that it isn't right.

I, then feel bad and a lot of pain.

It feels like I've fallen from the sky like the rain.

I love you dear friend with all of my heart.

you are my friend and that is true,

but the gift was given from me to you.

we went thru moments that were good and bad,

even moments that were happy and sad.

you suported me when i was in tears,

we stuck together when we were in fear,

its really sad that it had to be this way,

but it has reached its very last day.

miles away cant keep us apart,

'cause you'll always be in my heart.





[wardatussalam]

Friday, September 18, 2009

Salam Aidilfitri

Salam and selamat sejahtera semua...

waaa, sedar tak sedar... dah hampir 1 bulan kita menjalani ibadah puasa kan.... tapi xde rase apa2 pown...x rase penat, x rase lapa... cuma dahaga tu ada ckit ler... hehehehe.... [eh x bek ckp cmtu], kita kene faham konsep puasa... iaitu menahan diri daripada lapar dan dahaga.... insya-ALLAH kita dapat jadi hambaNYA yang cemerlang di dunia mahupun di AKHIRAT.... insya-ALLAH

Selepas bulan ramadhan., syawal bakal menjelma.... di sini saya mahu menyusun 10 jari memohon maaf kepada semua sahabat-sahabat ku dr sekolah tadika sampai sekarang... maaf kan kesilapan saya antara sedar dan tidak yer.... sesungguhnya memaafkan kesalahan orang lain adalah amalan yang mulia... insya-ALLAH.... ok, bg sesapa yg x dapat kad raya... harap dimaafkan... hehehe, xde alamat korang.... n bg yang x dapat, bawah ni saya ada attachkan kad raya drpd ahli keluarga saya... MOHON AMPUN DAN MAAF DARIPADA KAMI SEKELUARGA YAA.... TQ






SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...MAAF ZAHIR DAN BATIN...

Monday, August 10, 2009

Temuduga Sebagai : Calon Jenazah

SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON:

Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu.

Ia diberi nama Izrail.

TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
Hadis Hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:

Sabda Rasulullah S.A.W:

"Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan di dalam kuburnya, sesungguhnya jenazah itu mendengar suara (terompah kasut) orang-orang yang menghantarnya ke kubur pada saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya ketika beliau masih hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan disebelah kanannya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada sedekah jariah, silaturrahim, perkara kebajikan dan ihsan diletakkan dihujung dua kakinya." Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata kepada malaikat : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk.

Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-kebajikan : di bahagianku tidak ada jalan masuk. Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu. Kepadanya (mayat) memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat bertanya kepada mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku sebentar, aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki -laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepada nya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah! Nabi Muhammad S.A.W dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata kepada mayat itu : Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya. Maka bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya baginya".

Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dalam temuduga ini.
Sila lihat tawaran-tawaran lain sebelum menjadi jenazah

Sahabat, I'm Back

http://2.bp.blogspot.com/_oGIjxKQ59Vc/SQVSwP1y-VI/AAAAAAAAAiI/1WHnfCL8Ls8/s400/post_it_i_m_back.jpg

Salam Sahabat semua... sorry sebab dah lama tak update blog nih... now, i'm back...sume keje dah x berat...n insya-ALLAH blog ni akan diupdate semula seperti biasa... tujuan blog ni diadakan sbnrnyer is bout my life... n i want to put some tazkirah untuk renungan kita semua... rajin2 ler melawat kat blog ni yer... ok, sampai sini dlu... i'll update my blog with more tazkirah after this... insya-ALLAH..... wassalam

http://www.hideawayinn.com/upload/sorry.gif

Friday, May 29, 2009

AMALAN YANG TIDAK PUTUS PAHALANYA




Mesti u all tertanya-tanya, apa amalan yg tidak putus pahalanya bukan??? baru je jap td, i visit www.iluvislam.com again and i saw this article... i just copy from there n want to share wif u guys....

Sabda Nabi Muhammad s.a.w. :

Amal manusia yang tidak pernah putusnya mendapat pahala disisi Allah, Ada tiga perkara:


AMAL-JARIAH: Amal Jariah ertinya pekerjaan yang baik umpamanya dia menyumbangkan tenaga atau harta atau fikiran kepada masyarakat untuk pembaikan atau pembiayaan untuk masjid, musolla, madrasah, rumah sakit dan sebagainya maka selagi masjid masih digunakan beribadat, musolla dan madrasah dipakai orang, maka selama itu pula orang tadi mendapat pahala di sisi Tuhan.

Tapi kebanyakan orang berfaham amal jariah itu hanya untuk agama sahaja padahal untuk umum pun termasuk amal jariah juga. Misalnya : Sebuah Jalan atau jambatan yang umum diguna kerosakan, kemudian secara bergotong-royong masyarakat setempat beramai-ramai memperbaiki itupun termasuk amal jariah.


Org awam berpendapat yang dikatakan amal soleh adalah cuma solat dan puasa saja padahal bukan yang demikian. Yang dimaksudkan dengan kata "amal soleh" adalah perbuatan yang baik, baik dalam pandangan mata umum dan juga pandangan agama. Maka tandanya orang beriman, ialah yang suka melakukan amal kebajikan.

ANAK YANG SOLEH (ANAK YG BAIK) Sudah jelas jika orang ingin mempunyai anak yang soleh, tidak mudah diperolehi begitu saja. Maka yang pertama wajib atas org tua mengajar anak dengan pendidikan agama. Selain menghantar anaknya ke sekolah umum dan sekolah agama, orang tua juga harus memberi contoh yang baik kepada anaknya dengan melaksanakan perintah agama. InsyaAllah anak itu akan mencontohi orang tuanya.

ILMU YANG DIAJARKAN KPADA ORANG LAIN Adapun yang dimaksudkan dengan ilmu adalah bukan ilmu agama sahaja. Ilmu itu adalah umum, ilmu ertinya adalah "Pengetahuan". Sebagaimana Sabda Rasulullah s.a.w. : 'Sempurnanya agama dengan ilmu, sempurnanya dunia juga dengan ilmu."

Jadi tegaslah ilmu apa saja yg telah diajarkan kepada orang lain dan orang lain itu mendapat manfaat dari ilmu tersebut, maka org pertama yang mengajarkannya jika dia seorang muslim dia mendapat pahala yg tidak habis disisi Allah s.a.w.

Misalnya org pandai membetulkan radio rosak kemudian kepandaiannya diajarkan pada orang lain, lalu orang itu mendapat manfaat daripadanya yang disunatkan untuk mencari nafkah, maka orang yang mengajarkannya mendapat pahala "jariyah" dari sisi Allah s.w.t.

marilah kiter bermuhasabah kembali ttg nasib diri ini, marilah sama-sama kita menambahkan pahala kita dan mengurangkan dosa kita... insya-ALLAH, ALLAH maha pengampun lagi maha penyayang, hanya dia sahaja yang boleh memaafkan segala dosa kita..... insya-ALLAH....

ingatlah wahai pembaca, hidup ni hanya sekali... semakin dekat kiter pada tarikh lahir kiter, bermaksud semakin hampir diri kiter untuk bertemu dengan ALLAH S.W.T, marilah sama2 kiter beristighfar semoga ALLAH mengampunkan dosa hambanya... aaaammmiiiiinnnn....

~wardatussalam~

Monday, May 25, 2009

UJIAN ITU RAHSIA ALLAH

Salam, berbalik pada post lepas.... saya ada beritahu dengan kejadian yang berlaku pada diri ini during my final exam rite... baru je kjp td.... i surf internet and go to www.iluvislam.com.... and saya ada terbace 1 artikel ttg "Ujian itu Rahsia ALLAH" di sini saya mahu share kan bersama kalian semua....




Setiap manusia yang Allah cipta sentiasa akan diberi musibah,ujian atau masalah hidup didunia yang sementara ini.Tipu jika seseorang itu berkata yang dia tidak pernah ditimpa musibah. Setiap orang ada masalahnya tersendiri,Allah uji dengan berbagai-bagai ujian tetapi sebabnya adalah sama. Allah menguji seseorang itu kerana Allah swt mempunyai rahsianya tersendiri,sama ada Allah hendak tambah iman kita atau hendak uji sejauh mana keimanan kita. Dan kerana sesuatu ujian itulah yang membuka mata hati kita,yang mendidik kita supaya jangan mudah putus asa dalam kehidupan yang bagaikan bahtera dilautan yang penuh dengan onak duri,ujian juga dapat mematangkan kita.

Kadang-kadang kita tertanya-tanya, mempersoalkan kepada Allah swt kenapa kita diberi ujian yang berat sebegitu sekali sehingga kita terlupa pada siapa yang perlu kita mengadu segala masalah kita, pada siapa kita harus minta kembali kekuatan kita. Astagfirullah, lemahnya dan rendahnya iman kita. Tidak redha dalam menghadapi ujian yang Allah beri terhadap kita. Jika kita anggap diri kita ditimpa musibah yang besar kita hendaklah ingat bukan kita sahaja yang mengalaminya,mungkin ada sahabat-sahabat kita @ saudara seakidah kita yang lain menghadapi musibah yang sama bahkan lebih teruk atau lebih besar dari kita.

Bukankah,Allah telah berkata dengan jelas di dalam Al-Quran yang Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya. Allah tahu kita kuat dalam menghadapi ujianNya jadi Allah berikan ujian itu ke atas diri kita. Di sini kita dapat lihat betapa sayang dan kasihnya Allah kepada kita sebagai hambaNya.

Allah menguji seseorang bukan kerana Allah benci kepada kita tetapi percayalah yang Allah sangat kasih kepada kita. Cuma kita sebagai hambaNya tidak pernah hendak bersabar dalam menghadapi ujianNya. Pasti Allah telah aturkan yang terbaik buat kita kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Alihkan pandangan matamu ke arah LAUT, airnya cantik membiru dan penuh dengan ketenangan. Tetapi hanya Allah sahaja yang mengetahui rahsia di dalamnya. Begitu juga dengan kehidupan manusia, riang dan ketawa tetapi hanya Allah yang mengetahui rahsia kehidupannya. Jika rasa kecewa, alihkan pandanganmu ke arah SUNGAI, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalangnya. Dan jika rasa sedih,alihkan pandanganmu ke arah LANGIT, sedarlah dan sentiasa ingatlah bahawa Allah sentiasa bersamamu.

Jadi seharusnya apa yang perlu kita lakukan? berdoalah kepada Allah, Allah lah tempat kembali segala masalah yang sering membelenggu diri kita. Jangan malu untuk merayu-rayu, meminta-minta, memohon-mohon kepada Allah swt.Selalu diingatkan yang Allah tidak pernah jemu mendengar rintihan hambaNya, Allah itu Maha Mendengar.

Dekatkanlah diri kita dengan pencipta kita yang menguasai seluruh alam, yang memegang hati-hati kita. Disamping berdoa perlulah kita berusaha menyelesaikan masalah yang dihadapi. Mungkin ada yang rasa diri mereka tidak kuat hendak hadapinya tetapi cubalah bangun! Usah tewas dengan hasutan syaitan, cari kembali kekuatan kita kerana kekuatan itu ada dalam diri kita masing-masing. Yakin dengan diri, kuatkan azam dan cita-cita. Usah tonjolkan kelemahan kita pada syaitan kerana syaitan tidak pernah berhenti menghasut agar kita lemah-selemahnya.

Jika rasa tidak kuat, carilah sahabat-sahabat yang sentiasa memberi kata-kata semangat kepada kita dan bukan sahabat yang menjatuhkan kita. Itulah pentingnya sahabat kerana kita tidak mungkin bisa hidup berseorangan.


Kita perlu tahu selepas ujian itu selesai, satu lagi ujian akan datang, maka bersedialah dalam menghadapi ujian yang seterusnya. Untung bagi mereka yang selalu diberi ujian tanda Allah swt sayang padanya. Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa redha atas ujian dan ketentuan Allah swt. Apa yang ditetapkan untuk kita itulah yang terbaik!

tazkirah di atas di petik drpd www.iluvislam.com

~wardatussalam~

Sunday, May 24, 2009

ALHAMDULILLH....

alhamdulillah, at last i've finish for my first semester for degree.... now i can relax my mind for 4 month holiday.... heheheh, thank you ALLAH, but still uncomfortable.... cn i get good pointer for this semester??? huhuhu.... only Allah knows rite, just pray for my success yaa...

i want to share wif u guys what happened to me during my final exam for 3 days.... for the first day, i got "cirit-birit n muntah2" on that day.... and continue to the second day.... and the last day, i got very bad headache.... huhhuhu, but only ALLAH knows what the best for his slave rite??....

-----------------------------------------------------------------------------------------------

u all want to know something? i don't want just to stay at home for 4 month.... it's so bored, i think i want to search some job during my holiday.... at least i can get some money and an experience during i'm working.... heheheheh....

end of this month, my parents want to brings whole family for vacation.... insya-ALLAH, i will share wif u guys the vacation picture.... hehehehe..... for the place, let it be secret first yaaa.... just watch n look.... hehehehe

ok2, that's all for now.... my bed is start calling me.... need to rest.... salam

Saturday, May 16, 2009

SELAMAT HARI GURU!!!!

salam sume, hari ni ak nk wish selamat hari guru pada semua guru2 yg pernah mengajar diriku ini [cikgu sekolah tadika kg.baru, sekolah tadika fatima, convent bukit nanas 2, sekolah menengah agama kuala lumpur, + guru2 tuition dr skool rendah hingga skool menengah).... walaupown aku sering kali gagal waktu skool dlu.... cikgu ttp sabar n tabah mengajar anak muridnya terutama skali aku.... huhuhu, biler dikenang kan blk... rase menyesal sgt sbb x pat nk jd pelajar cemerlang.... bg guru2 hepi ngan kejayaan anak murid mereka... maafkan saya cikgu...

tidak dilupakan guru2 yg mengajar aku memandu.... guru memandu AU3 IMKEDA keramat, n Akademi memandu nilai, Negeri sembilan... tanpa cikgu sy x leh nak bawak kete until now... heheheh

and now, thanx to all my lecturer from institut teknologi pertama nad mostly University of East London (L.E.G), without u.... until now i dun know what's civil engineering, quantity surveyour n architecture design do.... hehehe, thanx once again....

walaupown dlu aku gagal... aku x nk gagal utk selamanya.... dlu maybe aku terlalu byk bermain sehinggakan terlupa akan pelajaran ku, kini aku dah sdr.... siapa diriku, alhamdulillah aku dah berjaya takat waktu ini, insya-ALLAH aku akan belajar dengan lbh bersungguh2 utk hepi kan hati guru-guruku n mostly my parents.... without them b4 this, i don't know A,B,C or alif,ba,ta or 1,2,3 ...now... i cn be success girl.... insya-ALLAH.... ok that's all.... once again,

HAPPY TEACHER'S DAY....

Sunday, May 10, 2009

...[HORMAT]..

salam.... alhamdulillah, hari ini berlalu dengan lancar....terima kasih ALLAH.... kami berjaya wat kejutan to my mom.... celebrate mother's day yg my mom pown x sangke we can do like that.... my mom face was very shocked look at us (me & ma bro).... today is the special day to all mother's out there.... i want to wish u all again, HAPPY MOTHER'S DAY.... without u, we all didn't live in this world.... terima kasih ALLAH....

besides, i'm very happy today... i send a lot of sms to all my mom.... that's mean, i sent to all my teacher, my aunt, my grandmother and even my maid.... even she's maid.... but she's also like my mom as well....

just now, i watch one movie at Zee Channel (108 Astro).... the title of that muvee is Taare Maneem Par [if i'm not mistaken].... the story is very nice.... nak tau x cter tuh pasal aper? xper ler walaupown korang x nk tau... i still want to share the story wif u guys.... cter bermula.... ade seorang guru ni (Amir Khan).... dier dtg mengajar sementara kat sebuah skolah nih.... dier ni ajar matapelajaran Seni.... dier rasekan, seni adalah satu benda dimana semua org dapat meluahkan segala isi hati dan bakat yg terpendam... then, dier jumpe sorang budak nih... name nyer ishaan, ishaan ni sgt pendiam n asyik memendam rase.... sampaikan 1 hari aamir khan terpaksa cari mslh budak nih sndr.... ishaan ni slalu gagal dalam matapelajaran, slalu kene denda duduk luar kelas sbb byk sgt kesilapan yg dia buat... then aamir khan rase x sdp hati, dier pegi r kat umah parents ishaan, rupenyer... ishaan ni budak yg sgt pandai.... byk sgt lukisan yg dier dah hasilkan b4 this, cume maybe dier memendam rase jew, sbb parents dier cam pinggirkan dier coz he's not a bright student like his brother.... then, after aamir khan dpt tau sume bende tuh... dier jumpe pengetua tuk izinkan ishaan dpt 1 lg peluang, sbb dier kater ishaan ni mmg bright student... then, after a few days, drpd x tau membace jd tahu membace, drpd x tahu mengeja jadi tahu mengeja, drpd slalu muram n dier dah mula senyum lps aamir khan wat special tutoring wif him....lastly, aamir khan nk keluar kan bakat ishaan nih at that school... dier buat 1 pertandingan melukis kat skool tuh.... nak tau saper yg menang? ishaan!!! lukisan dier adalah yg terbaik antare sume student n teacher kat skool tuh... ishaan sebak giler waktu tuh... and my eyes start raining.... heheheh...

the moral that i can get from this story, jgn pandang rendah pada org lain, walaupown dier x cemerlang dalam mata pelajaran, tp dier ade bakat lain dlm diri mereka.... mungkin dlu dier bukan bright student in primary n secondary... but once he or she get what they one... at that time, no one can beat he or she.... selain itu.... kasih sayang amat penting bg setiap individu yg hidup atas muka bumi nih.... walaupown dier muda or tua kiter kene bg kasih sayang kat dorang...

I want to ask u something...for u guy...whose the most important... yang muda, or tua?

and for my answer, we have to give our love on both side.... tiada yang tua kalu tidak drpd yang muda... dan yang muda x kan lahir kedunia jika tiada yang tua.... sume tuh penting.... and i want to share wif u guys... pernah x ngok cter kal ho na ho? dlm cter tuh, shah rukh as the actor ade ckp on one of his script... renung blk mata seorang ibu, dalam tuh byk sgt perkara yang dier pendam kan.... tp, di sini.... sy nak ajak kengkawan sume.... apabila anda sedang berkomunikasi dengan seseorang, renunglah mata mereka... anda akan faham perasaan mereka ketika itu.... insya-ALLAH....

pernah x anda dengar org berkata "hormati org yang lebih tua drpd anda".... mmg benar, tetapi.... bagaimana kita mahu org hormati diri kite, sdgkan kiter x hormat mereka as well.... ok r... it's too long for this post... sorry for taking ur time... renungkan kembali aper yang cube saya sampaikan disini....wallahualam... wassalam
 
BEAUTIFUL N INTELLIGENT. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.